Marijampolės buriuotojų klubas internete

ApieNaujienosGalerijaKontaktaiRemejaiTravelDocs

ISTORIJA
Aštunto dešimtmečio pradžioje Sūduvos krašto sostinėje šventė, - užpilama Šešupės senvagė, tuojau atsiras Kvietiškio marios. Susirinkę trys entuziastai pareiškia, - jeigu bus marios, tai turi būti ir jachtos. Taip buvo kalbama tribūnoje Šešupės užtvenkimo mitinge 1971 08 19 d. Tik vėliau sužinojome, kad darant projektą žinomas landšafto architektas Vladas Stauskas buvo numatęs jachtklubo vietą.

Klubą visapusiškai rėmė didžiausia gamykla, kur dirbome (direktorius Jonas Šeškevičius). Mūsų gretos greitai išaugo. Ne tik mokėmės ir kai ką darėme, todėl pavasarį su pasigaminta jachtuke vardu "Čik Či Rik" mokėmės valdyti bures. Nors buriavimo pradininkais reikėtų laikyti inž. Bronių Samuolį, o Yglio ežere Vytautą Sedaitį su Romu Gudaičiu.

Pradėję plaukiojimus savoje "balutėje" pasiekėme Kauno, Kuršių Marias, atsirado daugiau inventoriaus. 76 - siais į Kauno, Nidos, Platelių regatas vykdavome didele komanda ir kartais skindavome laurus. Pirmą apdovanojimą 72 - siais gavome Ministrų Tarybos taurės regatoje Kaune "M" klasėje. Labai įdomios būdavo "Nemuno Regata", "Krištolo Taurė" ir sportiniai susitikimai pas kaimynus Vilkaviškyje, Trakuose. Dusioje. Tuo laiku Vilkaviškiečiai, dar nepakeltu vandeniu, Paežeriuose plaukiojo pasigaminta "Krevete". Dabar ten vasarą plaukioja keletas trimaranų ir kitokių burlaivių

Pajutę, kad išaugome iš švertbotų, sėmėmės patyrimo jūriniame plaukiojime su istorine jachta "Žalgiris", 1982 m nusipirkome jūrines jachtas: legendinę "Vilnį", o po trijų metų naujutėlaitę "Sūduvą". Prasidėjo didžiosios regatos "Baltijos taurė", "Ostseeregatta", visos Lietuvos regatos. Pajutome malonumus lankytis uostuose, seniau tik Rygos įlankos, o dabar kur pajėgiame ir širdis geidžia. "Vilnis" ir "Sūduva" pradėjusios trečią plaukiojimų sezonų dešimtmetį yra aplankę daugybę uostų iki Norvegijos, Suomijos, Danijos, Vokietijos.

Klubo kūrimo pradininkas Genadijus Draskinis per dešimtmetį sukonstravo ir pagamino septynis burlaivius, kurių tik pirmasis "Čikas" jau sunaikintas. Išsaugoję Jo "Graciją", entuziastai pasigaminę "Lūgnę", "Viltę", iš dosnaus Švedo gavę dovanų nedidelę jūrine jachtą, kurią pavadinome "Dalia"; susiformavo mažasis turistinis laivynas. Mažąjį sportinį jaunimo laivyną papildome šefų pirktais, suremontuotais laiveliais.

Pirmosios burlentės, gautos dovanų iš Nidiškio Romo Kukliausio, 1974 m buvo pradžia šiam buriavimui mūsų krašte. Burlentininkų tinklapyje dažnai randu prizininkų gretose mūsų kraštiečius. Burlentes vežasi į kitas šalis. Kiek dabar burlenčių yra sūduviečių garažuose neįmanoma suskaičiuoti. Pradedama įsisavinti nauji stichijos įvaldymo aparatai.

Klubo patalpas gamykla įrengė pakrantėje iš ūkio nuomotose, o nuo 1973 m nupirktose ūkinėse patalpose (tvarte). Melioracijos statybininkai suformavo jachtų uostą, pakrantes, aplinką. Po įmonių "griūties" patalpos mums neatiteko. Dabartinė miesto valdžia, ne be paraginimų, finansavo naujų patalpų projektavimą ir statybą. Tikėjomės kad klubo 35 - metį švęsime dažais kvepiančiose patalpose ir sutvarkytose krantinėse, tačiau ne viskas taip kaip norisi. Patalpos bus, bus vieta inventoriui, treniruotėms ir be abejo startams į platesnius vandenis.